czwartek, 16 kwietnia 2015

Mus truskawkowo-czekoladowy

Efektowny, a niezbyt pracochłonny deser. 
Przepis (zmodyfikowany przeze mnie) pochodzi z książki Cukiernia Lidla. Serdeczne pozdrowienia dla Oli, która pożyczyła mi książkę, a także upiekła pyszne rogaliki z dżemem (widoczne na zdjęciu). :) 






To teraz słowo o zmianach:
- mus zrobiłam z truskawek, nie malin
- zwiększyłam ilość musu owocowego i czekoladowego
- zmniejszyłam ilość cukru
- zwiększyłam ilość użytej czekolady (oryginał 100g na 200 ml śmietanki, u mnie 250g na 400ml), jednak kolejnym razem użyję jej prawdopodobnie jeszcze więcej, bo mus wciąż wydawał mi się zbyt śmietankowy, a za mało czekoladowy ;)





Składniki:
  • 250 g truskawek
  • 15 g cukru pudru
  • 5 g żelatyny + 30ml wody
  • 400 ml śmietanki 30%
  • 4 żółtka
  • 250 g czekolady mlecznej (można więcej)
  • kakao i truskawki do dekoracji
Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Truskawki pokroić, posypać cukrem pudrem i zmiksować. 
Żelatynę rozpuścić (podgrzać w rondelku lub mikrofali i mieszać do rozpuszczenia). Dodać do owoców. Przelać mus na dno pucharków. 

Śmietankę (zimną!) ubić. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofali. Żółta ubić i wmieszać delikatnie do ubitej śmietany. Dodać rozpuszczoną czekoladę, wymieszać. Wlać mus czekoladowy do pucharków.

Deser schłodzić w lodówce (min. 30 minut). Następnie udekorować truskawkami i posypać kakao. 


Smacznego ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz