niedziela, 3 maja 2015

Zimowa nalewka - cytrusy na miodzie

Przepis odrobinę nieadekwatny do pory roku… No ale w końcu można nalewkę nastawić teraz, by na jesień móc się nią rozgrzewać :-) 

Historia trunku jest prosta - zapragnęłam zrobić pierwszą w życiu nalewkę. Był sam początek lutego, więc niestety nie miałam wielkiego wyboru jeśli chodzi o składniki na nalewkę. Wybrałam więc cytrusy, powszechnie dostępne i smaczne nawet zimą. 

Z podanych proporcji otrzymałam około 750 ml nalewki - niezbyt mocnej, za to rozgrzewającej. Nalewka jest średnio słodka, dobrze wyczuwalny jest smak miodu i wanilii. 





Składniki:
  • 1 szklanka miodu
  • 2 szklanki wody
  • 1 laska wanilii
  • 8 goździków
  • 700 ml wódki
  • skórka z 2 pomarańczy
  • skórka z 2 cytryn

Przyprawy i skórki owocowe połączyć ze szklanką wody, zagotować.

W innym garnku wymieszać miód z drugą szklanką wody, zagotować i zszumować. 

Po wystudzeniu połączyć z wódką. 
Wszystko przelać do dużego słoja, zakręcić. Potrząsać słojem co kilka dni. Nalewka powinna spędzić w słoju ok 3 tygodnie. 
Gotową nalewkę przefiltrować (u mnie filtracja 4 stopniowa - zlewanie znad osadu - filtracja przez ręcznik - 2 filtracje przez filtry do kawy). Zajmuje to trochę czasu, jednak nalewka jest idealnie klarowna. Należy pamiętać, że nalewki z miodem dość ciężko się filtrują. 

Nalewka jest gotowa do spożycia od razu po filtracji, z czasem jednak zyska dodatkowo na smaku. 

Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz