czwartek, 7 maja 2015

Najprostsze ciasto z owocami

Naprawdę najłatwiejszy przepis na ciasto z owocami. Przy niewielkim nakładzie pracy i czasu otrzymamy wypiek, którym bez wstydu można podjąć gości :-) Największa zaleta? Do tego ciasta pasują wszystkie owoce, nawet te mrożone. Przepis pochodzi z niezawodnego bloga moje wypieki.

Polecam - nawet jeśli nie macie wielkiego doświadczenia w pieczeniu. 
Ja użyłam mrożonych truskawek. Smakowo z pewnością lepsze byłyby świeże, jednak cena wciąż jest zawrotna ;) Z niecierpliwością przebieram nogami i oczekuję pojawienia się w sklepach typowo letnich owoców… Maliny, jagody, porzeczki - przybywajcie! 





Składniki:
  • 4 białka i 4 żółtka (oddzielone)
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • pół szklanki oleju
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka kropel aromatu (zastąpiłam likierem amaretto)
  • 500 g owoców (u mnie mrożone truskawki)
  • cukier puder do podania

Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodawać stopniowo cukier. Dodać żółtka, zmiksować. Następnie powoli wlewać olej, nie przerywając miksowania. Na końcu dodać wybrany aromat.
Delikatnie szpatułką wymieszać masę z mąką i proszkiem do pieczenia. 
Formę (tortownicę) wyłożyć papierem do pieczenia (sam spód). Forma powinna mieć ok. 23 cm. 
Delikatnie przełożyć ciasto do foremki. Na wierzch wyłożyć wybrane owoce, lekko docisnąć tak aby wtopiły się w ciasto. 

Piec w temperaturze 175 stopni przez godzinę. Przy mrożonych owocach czas pieczenia można lekko wydłużyć - u mnie godzina i 15 minut w 180 stopniach. 
Wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem.. I zajadać ;)


Smacznego!


2 komentarze: